Trimiţând un newsletter cititorilor, o publicaţie are parte de publicitate, el (newsletterul) poate promova atât publicaţia online, cât şi cea scrisă. Dar poate în acelaşi timp să ducă la o cel puţin uşoară încurajare a lejerităţii consumatorului. Prin urmare scăderea interesului pentru ediţia tipărită, dacă nu e gestionat eficient.
Avantajele newsletterelor e că fac publicitate, pot aduce la cunoştiinţă brandul, încurajează vizualizarea siteului publicaţiei şi poate într-o măsură cumpărarea publicaţiei cu pricina. Alt avantaj e că oferă promptitudine celor interesaţi de ştiri actualizate, e un mod ieftin de a face reclamă publicaţiei de asemenea şi poate să aducă noi consumatori, să atingă alţi posibili consumatori.
Dezavantajele sunt că pot descuraja cumpărarea ediţiei tipărite, prin lejeritatea consumatorilor, pot conduce la iritarea persoanelor neinteresate de mailuri în plus, deşi aceştia nu aveau nimic împotriva publicaţiei, pentru ei poate fi o formă de „spam” şi să ajungă să evite publicaţia fie online, fie scrisă. De asemenea pot să facă antireclamă dacă nu sunt bine făcute, să îndepărteze consumatorii tradiţionali de presă scrisă într-un anumit format. Oameni mai în vârstă care nu se pot adapta la formatele moderne de exemplu.
O strategie poate fi cea prin care nu se oferă totul pe site, publicaţiile pot pune ştirea principală pe site sau mai multe ştiri de ultimă oră, dar publică doar o parte din poveste pe site, un fel de „eye-candy”, restul reportajului - reportajul complet - să fie publicat în ediţia scrisă, cea pentru care se face o plată sau chiar opţiunea de a vizualiza/da jos/cumpăra ziarul complet în format „.pdf” de exemplu, în urma unei plăţi online.
Rata de deschidere a unui newsletter în anul 2006 a fost 1/3 potrivit studiilor http://www.wall-street.ro/articol/Special/29504/Cum-au-fost-citite-newsletterele-in-2006.html.
Cornel Biholari, anul III, grupa 1
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu